|
NORGE
|
VERDEN
|
GENRE
|
|
|
|
|
Spotify lanserer mer innhold
Blir en 24-timers underholdningsplattform
|
|
LYTTE.NO - 21.05.15 - Kyrre Dahl
|
Med over 25 milliarder streamede musikktimer siden lanseringen for syv år siden, er Spotify fortsatt fast bestemt på å finne måter å inkorporere musikk i alle aspekt av dagen – uansett hvor du er, hva du driver med og hva slags humør du er i.
Derfor lanserer Spotify nå en enda bedre musikkopplevelse til mobilen som er tilpasset hverdagen, og som gjør musikken man elsker enda lettere tilgjengelig når man trenger den som mest. Funksjonene som skal gi den tilpassede opplevelsen er:
Now-startsiden. Fra det øyeblikket du våkner til nattens fest – Now-startsiden gir deg den riktige musikken uansett tid på døgnet. Om man trenger en oppfriskende spilleliste for de tunge mandagsmorgenene, de riktige tonene som hjelper deg å få tilbake konsentrasjonen etter lunsjen finner man den riktige musikken for anledningen. Now lærer seg hva man liker slik at anbefalingene blir best mulig tilpasset hver enkelt sin musikksmak – dette med hjelp fra Spotifys musikkeksperter og brukerens egen musikksamling. Anbefalingene blir hele tiden utviklet og oppdatert slik at man får den mest aktuelle musikken til enhver tid. I første hånd rulles Now-startsiden ut til brukere i UK, Tyskland, Sverige og i USA – men den kommer også til Norge om ikke alt for lenge.
Spotify Running. Hver uke tar millioner med seg Spotify ut på løpetur, og med Running skal Spotify motivere til å gi det lille ekstra. Spotify Running kombinerer den aller beste musikken ved hjelp av personlige anbefalinger og historikk, spillelister som inneholder en kombinasjon av ulike sjangre, samt originale låter spesialkomponert for løpeturer – skrevet av noen av verdens beste DJ-er og komponister. Begynn løpeturen og Spotify Running vil finne ut av ditt tempo for å matche med musikk som passer perfekt. Spotify Running vil rulles ut løpende til norske iPhone-brukere fra og med i dag.
I tillegg til dette vil Spotify denne sommeren samarbeide med Nike for å gi deres brukere en enda bedre trenings- og musikkopplevelse. Senere i år vil brukere i hele verden kunne få tilgang til Spotify Running gjennom Nike+ appen. I tillegg vil treningsappen RunKeeper senere i år bli integrert med Spotify Running
I tillegg til å forbedre og personlig tilpasse musikkopplevelsen introduserer også Spotify en utvidet plattform full av underholdning som passer inn i hverdagen:
Mer enn musikk. For første gang legger Spotify til videoklipp og annen lydunderholdning utover musikk i sitt tilbud. Spotify vet at det er tider på dagen der man ønsker å bytte fra å høre musikk til å få med deg nyhetene, høre på podcast eller se på en underholdende video. Med et bredt sortiment å velge fra, vil Spotify tilby noe for alle. Spotify vil foreslå videoer og annet innhold til sine brukere, og vil raskt lære seg hva den enkelte liker å bli underholdt av. Videoinnhold vil rulles ut først i UK, Sverige, Tyskland og i USA.
Spotify Originals. I tillegg til de nevnte nyhetene, kommer Spotify til å fylle opp med en mengde originalinnhold for å tilby enda mer underholdning i hverdagen. Running Originals er musikk spesielt utformet for løpeturer og tilpasser seg dynamisk til tempoet man løper i. En samling med seks ulike låter ligger tilgjengelig på Spotify Running. I tillegg introduserer Spotify et utvalg eksklusivt innhold, med alt fra Dance Move of the Day som er produsert av Amy Poehlers «Smart Girls» til unike radioshow presentert av artister som Icona Pop, Jungle og Tyler the Creator.
Spotify vil bli fullspekket med underholdning, nyheter og videoer fra globale partnere som blant annet ABC, BBC, Comedy Central, Condé Nast Entertainment, ESPN, Fusion, Maker Studios, NBC, TED og Vice Media – og mer kommer.
«Vi gir deg en enda rikere og mer omfattende Spotify-opplevelse», sier Daniel Ek, gründer og VD i Spotify. «Vi vil at Spotify skal bidra til at musikk blir en naturlig del av hverdagen, ved å tilby en mer omfattende verden av underholdning med en fantastisk blanding av den beste musikken, podcasts og video som leveres direkte til deg, gjennom hele dagen. Dette er bare begynnelsen.»
Spotify Originals – programinnhold fra start:
Presenting (lyd): Podcaster med artister som Icona Pop, Tyler the Creator og Odd Future crew, Jungle, Popjustice, Big Narstie, Mike Skinner, med flere på vei inn.
A Full English (video): En samtale mellom artister og profiler med ulike erfaringer og bakgrunn som diskuterer over en skikkelig frokost.
Incoming (lyd): En ukentlig podcast med Joe Levy og gjester som guider deg gjennom det beste fra den seneste musikken.
Amy Poehler's Smart Girls, Dance Move of the Day (video): En morsom måte å dra igang festen sin.
Guest List (video): Har du noen gang fundert over hva din favorittartist synger i dusjen? Eller hvilken musikk de ønsker å ha i sin egen begravelse? Hør på denne for å få svarene.
Turntable (video): Vi samler kokker og musikere for intime gigs og måltider.
Disse programmene kompletter våre allerede eksisterende programmer:
The Drop (video): Artister forteller om hvordan de laget sitt seneste album.
Spotify Sessions (lyd og video): Intime konserter med alt fra de hotteste nye, til levende legender.
Landmark (lyd og video): En lydbasert historie om noen av de mest betydningsfulle albumene I musikkhistorien, fortalt av legendene som laget de.
Eksempler på globale partnere:
Vice Media: Vice News; BBC Worldwide Entertainment Group: Top Gear, BBC Earth, BBC Brit; TED: TED med egne spillelister med sine mest populære talks for Spotify, spesielt laget for Now-opplevelsen; Condé Nast Entertainment: GQ, Wired, Vogue; Nerdist / Legendary Films & Digital Networks: The Nerdist Podcast, Nerdist News; Slate: Culture Gabfest; CBS Play.it : talk radio; Epic TV: De råeste ekstremsportøyeblikkene med surf, klatring, BASE, sykkel og mye mer; TWIT: This Week in Tech; Blucora Media: How Stuff Works, Stuff You Should Know, Stuff to Blow Your Mind; Elite Daily: Insights, 5 Stages, Generation Why; Tastemade: food, drink, travel for Millennials; PRX: 99% Invisible Podcast, The Moth Podcast; I am Rapaport: Skuespiller og regissør/ Michael Rapaport deler sitt, noe spisse, og morsomme syn på verden, livet, sport, musikk, film og alt mulig annet; Harper Collins; American Public Media: Marketplace radio show, The Splendid Table radio show.
Om Spotify
Spotify er en prisbelønnet digital musikktjeneste som gir deg direkte tilgang til over 30 millioner låter*. Vår drøm er å gjøre all musikk i verden tilgjengelig for alle, uansett hvor og når man ønsker det. Spotify gjør det enklere enn noensinne å oppdage, administrere og dele musikk med venner, samtidig som vi sikrer at artister får sin del.
Spotify er nå tilgjengelig i 58 land med 60 millioner aktive brukere, og har 15 millioner betalende brukere verden over.
Siden lanseringen i Sverige i 2008, har Spotify drevet mer enn en milliard dollar til rettighetshavere. Spotify er allerede den nest største kilden til digitale musikk-inntekter for labels i Europa (IFPI 2011), og den største og mest vellykkede musikkstrømmingstjenesten i sitt slag globalt.
*Antall låter er globalt lisensiert. Utvalget varierer per marked og kan også endres over tid.
SE OGSÅ: Scandiradioen skifter navn
Gå til: NYHETSBLOGGEN
Kilde og foto: Pressemelding
|
|
|
|
|
|
|
NYHETER FRA RADIONYTT.NO:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lytte.no drives av radionytt.no som ikke samler
inn informasjon. Lytte.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
|
|
|
|
|
|
|
ANNONSE:
|
|
|
|
|
|
ANNONSE:
|
|
|
|
|
Besøk Finanssans.no for å sammenligne forbrukslån fra flere banker!
|
|
|
|
|