|
NORGE
|
VERDEN
|
GENRE
|
|
|
|
|
Spotify satser på radioreklame
Vil målrette reklame etter sinnstemning
|
|
LYTTE.NO - 30.09.15 - Kyrre Dahl
|
De tradisjonelle radiokanalene kan snart få økt konkurranse fra strømmetjenester som Spotify.
Av totalt 75 millioner brukere, er 20 millioner betalende abonnenter. Resten, hele 55 millioner, lytter gratis, men betaler gjennom å høre på
radioreklame.
Her mener Spotify at det er et potensiale. – Vi kan gjøre veldig mye basert på musikk, sier Jonathan Forster, konserndirektør
for reklame og partnerskap i Europa, Midtøsten og Afrika. – Vi kan la Red Bull treffe folk som spiller housemusikk klokken fire om morgenen.
Eller EDM, sier Forster til Dagens Næringsliv.
I sommer gjennomførte Spotify ved hjelp av markedsanalysebyrået TNS Gallup en spørreundersøkelse blant brukere i ti europeiske land. Blant funnene er:
at Spotify plasserer seg mellom Radio Norge og NRJ målt i ukentlig rekkevidde.
I tillegg fant man at strømmetjenesten når ut til nye lyttere som annonsørene ellers ikke har tilgang til
gjennom de tradisjonelle radiokanalene.
Undersøkelsen viste også at folk bruker Spotify mer utover dagen sammenlignet med radiokanalene, der hovedtyngden
av lyttingen skjer om morgenen.
– Dette handler ikke om at vi ber annonsører la være å kjøpe reklame på andre radiokanaler, men at de bør bruke Spotify i tillegg,
sier Forster.
Les mer om dette: Kaster seg over radioreklame
Se også: TuneIn lanserer betalingstjeneste
Gå til: NYHETSBLOGGEN
Kilde: DN.no
|
|
|
|
|
|
|
NYHETER FRA RADIONYTT.NO:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lytte.no drives av radionytt.no som ikke samler
inn informasjon. Lytte.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
|
|
|
|
|
|
|
ANNONSE:
|
|
|
|
|
|
ANNONSE:
|
|
|
|
|
Besøk Finanssans.no for å sammenligne forbrukslån fra flere banker!
|
|
|
|
|