|
NORGE
|
VERDEN
|
GENRE
|
|
|
|
|
Acast lanseres i Norge
Skal bli en slags Spotify for podcasting
|
|
LYTTE.NO - 07.12.15 - Kyrre Dahl
|
Podcast er i vinden som aldri før og det svenske firmaet Acast tar podcast inn i
den profesjonelle verden, der produsenter og annonsører kan møtes.
Modellen går blant annet ut på å selge dynamiske reklamespotter på podcaster, både i starten, slutten og
midt inne i podcastene, og reklamespottene kan byttes ut etter hvert uten at man må kode om lydfilene.
- Dette er en teknologi som ikke har eksistert tidligere og er første gangen man kan måle reklame i podcast.
Vi kan også jobbe med målretting, for eksempel geografisk eller på tidspunkt, sier kommersiell direktør Öjje Holt i Acast til Kampanje.
Acast lanseres nå i Norge, ett år etter at tjenesten ble sjøsatt på det svenske markedet. - Det er ikke sånn at jeg tror radio
kommer til å dø ut, men jeg tror radio og podcast vil smelte sammen til «audio-on-demand», som vil ta over radiomarkedet, sier han til Kampanje.
Lytte.no har forsøkt å finne ut hva det betyr at Acast lanseres i Norge, uten å lykkes. På Acast.com er det ingen norsk link, men man kan finne
en rekke norske programmer som podcaster. Se selv på Acast.com
Les mer om dette på: Kampanje.com
Se også: Podcast blir egen kategori på Prix Radio
Gå til: NYHETSBLOGGEN
|
|
|
|
|
|
|
NYHETER FRA RADIONYTT.NO:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lytte.no drives av radionytt.no som ikke samler
inn informasjon. Lytte.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
|
|
|
|
|
|
|
ANNONSE:
|
|
|
|
|
|
ANNONSE:
|
|
|
|
|
Besøk Finanssans.no for å sammenligne forbrukslån fra flere banker!
|
|
|
|
|