Det ble allerede i mars kjent at trioen bak det populære programmet Radioresepsjonen, Tore Sagen, Steinar Sagen og Bjarte Tjøstheim, forlot NRK for å satse på podkast hos Schibsted.
En ting som var klart var at de ikke kunne ta med seg navnet og nå har de avslørt hva programmet skal hete, nemlig Papaya.
– Det var et navn vi vurderte i sin tid da vi startet «Radioresepsjonen». Så nå kan vi endelig få brukt det dumme og teite navnet, sier Steinar Sagen til VG.
Mens Radioresepsjonen var tilgjengelig for alle hos NRK og betalt via lisensen, må alle som ønsker å høre på Papaya betale abonnement hos podkast-tjenesten Podme, der prisen er 79 kroner måneden for et premium-abonnement.
De som velger å betale får noe nytt innhold, men de vil trolig lett kjenne igjen konseptet: - – Masse blir gjenkjennbart, sånn som «innboksen». Så blir det nye ting som jeg er spent på. I «Dønn ærlig» skal vi være veldig åpne og ærlige om plusser og minuser med hverandre – mest minuser, sier Bjarte Tjøstheim til VG.
Schibsted News Media satser stort på lyd: – Podkast som eksklusivt innhold er en økende internasjonal trend, som også vi nå satser på for fullt, sa Siv Juvik Tveitnes, konserndirektør for Schibsteds nyhetsmedier, når satsingen ble kjent i vinter.
– Dette er en felles Schibsted-satsing, hvor vi har som ambisjon å samle Norges beste podkastinnhold på ett sted. Vi har gjennom mediehusene våre allerede en tung kompetanse og posisjon innen podkast, og vil fremover investere ytterligere i kvalitetsinnhold. Vi tror dette vil bidra til mer mediemangfold innen lyd, og et bedre tilbud til alle som elsker podkast, sa Juvik Tveitnes.
Hør her: Podme Norge Ekstern lenke
Kommenter gjerne dette på vår: Facebook-side