Resso ble lansert i 2020 men har vokst sterkt som en sosial plattform for lyttere i Sør-Asia og Latinamerika, i særdeleshet i de viktige markedene Brasil, Indonesia og India.
Resso er først og fremst et community, men kombinerer det med anbefalinger på musikk og funksjoner for interaktivitet som kan føre mennesker, produsenter og artister sammen, heter det i en pressemelding.
Acast mener avtalen med Resso øker mulighetene for podkastprodusenter å øke sin lytterbase, nå en mer global og engasjert målgruppe og å bli mer attraktive for annonsører.
- Å distribuere Acasts nettverk av podkaster via Resso, kommer til å gi våre podkastkreatører et ordentlig oppsving. Det sier vd i Acast, Ross Adams. - Det gir dem eksponering mot millioner av nye lyttere, bedre muligheter for å øke sitt publikum og gjør dem mer attraktive for annonsører, sier Adams.
Han skryter også av det revolusjonerende grensesnittet Resso har med mange funksjoner for økt engasjement med lytterne. - Vårt samarbeid med Acast er viktig for fortsatt å kunne gi våre lyttere et bredt tilbud av innhold innenfor ulike genre og formater, sier Alberto Lopez, Music Licensing & Partnerships, Resso.
Kommenter gjerne dette på vår: Facebook-side